Qualtrics już w Krakowie

8500 klientów, 6 miejsce w rankingu „Forbes 2017 Cloud 100” i 13 biur na świecie. Od 1 marca jedno z nich także w Krakowie. Qualtrics, globalny lider w dziedzinie Experience Management, właśnie otworzył tu swoje centrum R&D – pierwsze poza USA.

Piotr Uryga i John Thimsen. (mat. pras).

Pomysłów na siedzibę nowego biura w regionie EMEA było wiele: od Londynu, przez Berlin, po Budapeszt. Centrum badawczo-rozwojowe Qualtrics powstaje jednak w Krakowie. Dlaczego? Zadecydowała obecność wykwalifikowanej kadry, dobry klimat inwestycyjny i, jak dodał John Thimsen, wiceprezes w Qualtrics, energia i „buzz”, którego nie było nigdzie indziej.

Qualtrics to światowy lider w dziedzinie Experience Management oferujący swoje usługi w modelu „Software as a Service”. Z jego rozwiązań korzystają najlepsze uniwersytety w Europie jak Oxford czy Cambridge, a także globalne marki takiej jak Allianz, Adidas, BMW, Ferrari, ING, Porsche, Coca-Cola czy Philips. W sumie Qualtrics współpracuje z 8500 klientami na całym świecie.

Qualtrics powstał 16 lat temu w USA z inicjatywy braci Ryana i Jareda Smith, ich ojca Scotta i przyjaciela Stuarta Orgilla. Ich celem było stworzenie oprogramowania, które ułatwiłoby analizę dużej ilości zaawansowanych danych gromadzonych w trakcie badań akademickich. Z upływem lat, dzięki systematycznie i dynamicznie rosnącej liczbie użytkowników, zakres działania firmy się poszerzał. Bazując na swoim 15-letnim doświadczeniu i w oparciu o dane dostarczone przez miliony użytkowników, w 2017 roku Qualtrics uruchomił swój innowacyjny produkt – Qualtrics Experience Management (XM) Platform™. Tak powstała jedyna na świecie zintegrowana platforma, która umożliwia firmom i organizacjom badanie i optymalizację 4 podstawowych rodzajów wrażeń, wpływających na ich działalność: doświadczenia klienta, doświadczenia pracownika, wizerunku marki oraz postrzegania produktu.

Teraz ulepszaniem platformy i rozwojem technologii Quartrics mają zająć się programiści i inżynierowie w Krakowie. Firma lubi zatrudniać najlepszych: John Thimsen i Craig Kulfan porzucili dla niej pracę w Amazon.

Piotr Uryga, dyrektor Qualtrics w Polsce podczas otwarcia krakowskiego biura mówił, że na pracę w Polskim oddziale mogą liczyć tylko ci kandydaci, którzy w 100 proc. będą spełniać wymagania i będą umieli udowodnić posiadane umiejętności. Firmie nie chodzi o to, by zatrudnić jak najwięcej pracowników, ale o to, by zdobyć tych, którzy mają potencjał na to, by rozwijać jednocześnie Qualtrics i swoją karierę. Pracownicy, którym uda się sprostać oczekiwaniom Qualtrics, mogą za to liczyć pracę w małych zespołach (5-7 osób), elastyczność w działaniu, samodzielne rozwiązywanie problemów i możliwość podejmowania decyzji.

Na razie w krakowskim zespole Qualtrics pracuje kilkanaście osób, ale liczba ta szybko wzrasta. Do końca 2019 roku w polskim centrum R&D ma być zatrudnionych 120 specjalistów.

Dagmara Marcinek

Absolwentka dziennikarstwa i filmoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim. Kocha stare kino i nowe technologie. O  tym, co piszczy w kulturze pisze w portalu Kulturatka.pl, o polskie filmy dokumentalne dba w KFF Sales&Promotion, a wszystko inne komentuje na twitterze: @_miss_waldorf_. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *