Atak lotniczy na rowerze

To prawda – ostatnimi czasy sporo pisaliśmy w naszym magazynie o rowerach, nie tylko dlatego, że to modny i wygodny środek transportu miejskiego. To przede wszystkim świetny sposób na zachowanie kondycji, budowę muskulatury, ograniczenie stresu czy dobrą rozrywkę. Dlatego na rowery – tym razem dość nietypowe – zapraszamy do Fitness Platinium®.

Assault AirBike, zupełna nowość w sieci siłowni, swoim wyglądem nieco odbiega od stereotypowego wyobrażenia roweru – to raczej skrzyżowanie sporej wielkości cyrkulatora powietrza z rowerowym siodełkiem, pedałami i ruchomymi uchwytami dla rąk. Nic dziwnego, że trening na tym urządzeniu trudno porównać do tradycyjnej jazdy po mieście.

 

W przeciwieństwie do klasycznych rowerów stacjonarnych, rowery AAB mogą być wykorzystywane do treningów o zdecydowanie wyższej intensywności, przy jednoczesnym zminimalizowaniu obciążenia stawów i więzadeł opowiada o potencjale treningu Mateusz Podsadniuk z Fitness Platinium®.

 

Z czego wynika ta przewaga? Dzięki konstrukcji roweru AAB możemy pozwolić sobie na znacznie większą wszechstronność podczas treningu. Poza standardowym sposobem jazdy kształtujemy nasz trening poprzez zmianę kierunku obrotu pedałów, możliwość nacisku na zarówno dolne, jak i górne partie ciała przy użyciu uchwytów czy trening w pozycji stojącej. Ćwiczenie na Assault AirBike przyda się więc wszystkim tym, którzy chcą harmonijnie kształtować swoje ciało na podstawie konkretnych planów treningowych.

 

Dzięki swoim właściwościom rower może być stosowany przez każdego użytkownika siłowni, i to w rozmaitym celu: w rehabilitacji pomoże kontrola oporu pedałowania, a więc i wysiłku wkładanego w trening. Konstrukcja roweru pomoże w kierowaniu wysiłku na pożądane partie ciała. Rowerki Assault AirBike mogą być stosowane także w ramach rozgrzewki czy treningu wytrzymałościowego, będąc doskonałą alternatywą dla nudzących się powoli maszyn, znanych z każdej siłowni na świecie. Także osoby walczące z nadmiarem tkanki tłuszczowej mogą korzystać z treningów interwałowych o wysokiej intensywności.

 

Trening na AAB wykorzystuje zjawisko EPOC, czyli zwiększoną powysiłkową konsumpcję tlenu. Przy interwałach konsumpcja tlenu jest znacznie wyższa i utrzymuje się dłużej, wymagając zwiększonej ilości energii – tłumaczy Mateusz Podsadniuk. Możemy pokusić się o stwierdzenie, że po naprawdę ciężkim, solidnym treningu interwałowym, kalorie będą spalane w konsekwencji tego procesu jeszcze dłuuugo po zakończonym wysiłku – dodaje.

 

Wprawdzie nie można porównywać treningu na Assault AirBike do klasycznego pedałowania po mieście, ale najbardziej „banalne” skutki obu treningów są podobne: niwelowanie skutków stresu, przyspieszenie metabolizmu czy zrelaksowanie się po ciężkim dniu. Dodatkowo na AAB możemy zastosować konkretne plany treningowe, których sporo znajdziemy na stronie Assault Fitness i portalach społecznościowych. Nowe metody i wyzwania treningowe sprawią, że na także na stacjonarnym rowerze nie będziemy się nudzić.

 
 










Zapisz się do naszego newslettera




©2015 What's Up Magazine - wszelkie prawa zastrzeżone

What's Up?

Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco.