Enter 01/2018

Personalizacja. Integracja. Między tymi dwoma pojęciami działamy, myślimy, poruszamy się w roku 2018.

Z jednej strony wyświetlane wszędzie tylko nam Google Ad-Words, kierowane ku nam oferty, podsuwane filtry, rekomendowane posty, polecane transmisje, zwroty po imieniu – wszystko to ma przekonać nas, że dla wirtualnych platform typu przepastny Facebook, hiperszybki Twitter, rosnący w siłę Snapchat czy kolorujący nam świat Instagram jesteśmy wyjątkowi. Jedyni w swoim rodzaju. Spersonalizowani aż do szpiku kości. Z drugiej odwrotnie: razem ma nam być dobrze, razem mamy działać w wirtualnej społeczności, współdziałać w konstelacji indywiduów, rozwijać się wraz z innymi, podpatrując, nasłuchują, ucząc się tego, co robią inni.Podczas gdy personalizacja to nasza ucieczka od tłumu podobnych nam jednostek, integracja woli nas rzeźbić według jednej matrycy: jednolicie produktywnej pracy, podobnie spędzanego czasu, zestawu pozytywnych interakcji, jakie zachodzą między pozostawionymi na osiem godzin w pracy ludźmi. I tak wszelkie definiujące nas przestrzenie, w których się komunikujemy, biorą nas w kleszcze: integracji i personalizacji zarazem. Uciekniesz? Nie sądzę. Dokąd? Kiedy? Co w zamian?

W nowym numerze „What’s Up Magazine” piszemy – a jakże – o pracy i przyjemnościach. A przede wszystkim o przyjemnościach po pracy, czyli o… wyjazdach integracyjnych. Nasz raport dotyka tego zmieniającego się wciąż zjawiska dość kompleksowo: pokazujemy, jak bawiono się kiedyś, w dobie raczkującego kapitalizmu, jak integrujemy się teraz, w erze multikulturalnych zespołów. Jedno jest pewne: na nieodłącznych na ścieżce kariery organizowanych przez firmy wyjazdach mamy być zarazem zintegrowani, jak i do zaproponowanych nam przyjemności, zadań i celów podchodzić indywidualnie. Cóż to znaczy? A musi coś znaczyć?

W tym numerze znajdziecie też rozmowę z Kamilem Fejferem, autorem książki „Zawód. Opowieść o pracy w Polsce. To o nas”, kolejnej po m.in. „To nie jest kraj dla pracowników” Rafała Wosia pozycji biorącej na warsztat zagadnienie pracy w „ałtsorsowanym” kraju nad Wisłą. Ale też opowieść o inteligentnych samochodach, które w Krakowie obmyśla i wysyła w świat firma Aptiv (dawniej Delphi), wejściu na krakowski rynek pracy firmy Kingfisher, sukcesie „matematycznego” start-upu Omni Calculator, zielonych ogrodach w wielkich słojach oraz o krakowskim wydaniu curlingu. Czytajcie nas i wypatrujcie wiosny na horyzoncie.
Owocnej lektury!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *