3 miliony złotych na rozwój pracowników

HCM Deck, najszybciej rosnący startup HR tech, pozyskuje dodatkowy kapitał na akcelerację, rozwój i wejście na rynki zagraniczne. 3 miliony złotych w jego rozwój włożą Innovation Nest i Rafał Sonik.

HCM Deck to system, który zmienia sposób, w jaki firmy zarządzają procesami rozwojowymi pracowników. Pozyskane środki pozwolą m.in. na zdobycie rynków zagranicznych. Z przygotowanego przez firmę narzędzia korzysta już blisko 100 tys. pracowników takich firm jak Lionbridge, Leroy Merlin, OBI, Bobby Burger czy Grupa WP. Dzięki niemu mogą zarządzać procesami rozwojowymi pracowników w kluczowych obszarach: onboardingu, szkoleniach, wymianie i zarządzaniu wiedzą, ocenie pracowniczej, społeczności i komunikacji. Liczba klientów aplikacji rośnie z miesiąca na miesiąc, a firma notuje 100-procentowy wzrost rok do roku. Biorąc pod uwagę, że wiele organizacji dopiero rozpoczyna HR-ową transformację, perspektywy rozwoju są ogromne.

Rafał Niesłuchowski i Szymon Janicki, co-founderzy HCM Deck. Fot. T. Gotfryd

Założycielami HCM Deck są Rafał Niesłuchowski i Szymon Janicki. Wcześniej zbudowali MyNetwork, największą w kraju firmę e-learningową, odnoszącą też sukcesy na rynkach zagranicznych. Dzięki temu znają rynek HR tech od podszewki. – W ciągu kilku ostatnich lat HR przekształcił się w multidyscyplinarną i innowacyjną dziedzinę. Na rynku brakowało platformy, która w innowacyjnych sposób wspierała ten obszar i stawiałaby na employee experience – opowiada Szymon Janicki.

– Żyjemy w rzeczywistości, w której o sukcesie gospodarek czy organizacji decyduje innowacyjność. Inwestycje w kapitał ludzki stają się priorytetem dla biznesu. Jako branża HR jesteśmy na dobrej drodze do realizacji tej strategii. Firmy przeznaczają znaczne środki na rekrutację, motywację i rozwój swoich pracowników. Ich utrzymanie i retencja stają się elementem kluczowych działań i inwestycji – mówi Rafał Niesłuchowski. I dodaje, że na rynku pracy głośno już słychać pokolenie pracowników, dla których samorozwój w pracy jest niemal tak samo istotny jak wysokość wynagrodzenia.

Wciąż jednak ponad 70% organizacji jest niezadowolonych z wykorzystywanych narzędzi. Według raportu #Jutro przygotowanego przez HCM Deck pod patronatem HR Influencers, przestarzały Excel dalej dominuje w 40% firm. Nawet tych największych. – Jeżeli organizacje wykorzystują już nowoczesne narzędzia w marketingu oraz sprzedaży, a także w innych obszarach HR: przy rekrutacji, benefitach czy Employer Brandingu, wprowadzenie takiego rozwiązania to must-have. Dotychczas nie było tego typu platform, nawet na globalnym rynku. Chcemy przekładać doświadczenia pracowników z codziennego życia na procesy w firmie. Skoro wyrażamy dziś swoją aprobatę dając lajki i swipe’y, to dlaczego np. nie możemy zapisywać się na szkolenia jednym kliknięciem? – pyta Janicki.

Jak ważny jest kompetentny, zaangażowany i zmotywowany zespół doskonale wie inwestor HCM Deck, Rafał Sonik, zwycięzca Rajdu Dakar i wielokrotny mistrz świata. – Prowadzenie firmy powinno być planowane jak udział w Dakarze, najtrudniejszym rajdzie terenowym świata. Bez zgranego zespołu i strategii nie osiągniesz sukcesu. Ta prawda dotyczy zarówno sportu, jak i biznesu. HCM Deck w innowacyjnych sposób wspiera ten strategiczny obszar – podkreśla Rafał Sonik.

HCM Deck finansuje się z działalności operacyjnej, jednak ze względu na dynamikę wzrostu, potencjał rynku oraz plany ekspansji zagranicznej, spółka zdecydowała się na pozyskanie dodatkowego kapitału. – W procesie inwestycyjnym otrzymaliśmy kilka propozycji. Były to także oferty wykupu od inwestorów branżowych. Zdecydowaliśmy się na polski fundusz venture capital Innovation Nest, który wprowadził na globalne rynki m.in. Estimote, Growbots i UXPin” – mówi Szymon Janicki. „Doceniamy ponowne wsparcie Rafała Sonika i zaangażowanie naszego świetnego zespołu oraz Klientów. Widzimy, jak nam kibicują i polecają innym. To nasz rocket fuel do dalszego rozwoju – dodaje.

Pieniądze pozyskane z inwestycji w całości zostaną przeznaczone przede wszystkim na dynamiczny rozwój produktu, m.in. w obszarach Learning & Development AI oraz Big data, a także dalsze intensywne działania growth.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *